Su ve Emlak İşleri Müdürlüğü 09 Şubat 2022, 14:22

Hamur Belediyesi Emlak ve İstimlak Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği
T.C.
HAMUR BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Emlak ve İstimlak Müdürlüğü
Görev ve Çalışma Yönetmeliği
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Kuruluş, Teşkilat Yapısı, Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Ödemiş Belediyesi Emlak ve İstimlak
Müdürlüğü’nün Görev, Yetki, Sorumlulukları ile Çalışma Usul ve Esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu yönetmelik, Ödemiş Belediyesi Emlak ve İstimlak
Müdürlüğü’nün; görev, yetki ve çalışma usulü ile birlikte işleyişini kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu yönetmelik, 03/07/2005 tarihli 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun
15/b ve 18/m maddeleri ile diğer yasa ve yönetmeliklere dayanılarak hazırlanmıştır.
Kuruluş
MADDE 4- (1) Ödemiş Belediye Başkanlığı Emlak ve İstimlak Müdürlüğü 5393
sayılı Belediye Kanunu’nun 48 inci maddesi ve Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli
İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik hükümlerine göre
Ödemiş Belediye Meclisinin 05/05/2014 tarih ve 69 sayılı kararıyla kurulmuştur.
Teşkilat yapısı
MADDE 5- (1) Ödemiş Belediye Başkanlığı Emlak ve İstimlak Müdürlüğünün
teşkilat yapısı;
a) Emlak ve İstimlak Birimi,
b) Kira ve Ecrimisil Birimi
alt birimlerinden oluşmakta ve memur ve işçi personelle hizmet yürütülmektedir.
Tanımlar
MADDE 6 - (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
a) Başkan : Ödemiş Belediye Başkanını,
b) Başkanlık: Ödemiş Belediye Başkanlığını,
c) Emlak ve İstimlak Sorumlusu: Emlak ve kamulaştırma sorumlusunu,
ç) Kira ve Ecrimisil Sorumlusu: Kira ve Ecrimisil birim sorumlusunu,
d) Müdür : Emlak ve İstimlak Müdürünü,
e) Müdürlük: Emlak ve İstimlak Müdürlüğünü,
f) Personel : Müdürlüğe bağlı çalışanların tümünü,
Ödemiş Belediyesi Emlak ve İstimlak Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği 2/7
İKİNCİ BÖLÜM
Görev Yetki ve Sorumluluk
Müdürlüğün görevleri
MADDE 7- (1) Emlak ve İstimlak Müdürlüğü 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 48.
Maddesi gereğince Belediye Başkanına bağlı olarak çalışan bir birimdir.
(2) Emlak ve İstimlak Müdürlüğü, Belediyemizin hüküm ve tasarrufu altındaki
mülklerinin sevk ve idare edilmesi, satışı, trampası, tahsisi ve kiraya verilmesi işlemlerini
yasal mevzuat hükümlerine göre yürütmekle görevlidir.
a) Emlak ve İstimlak Müdürlüğü, Belediyeye ait taşınmaz malların kayıtlarını düzenli
bir şekilde tutmak, takip ve kontrolünü sağlamak, kullanım şekillerini tespit ederek önerilerde
bulunmak sureti ile değerlendirilmelerini sağlar. Belediyeye ait taşınmazların veya kiralanan
taşınmazların vergi ve sigorta işlemlerini yürütür.
b) Emlak ve İstimlak Müdürlüğü, taşınmazları fuzuli işgalden korur ve varsa ecrimisil
bedellerini alır.
c) Emlak ve İstimlak Müdürlüğü, umumi hizmetlere ayrılmış yerlere rastlayan
Hazineye veya İl Özel İdaresine ait arazi ve arsaların bedelsiz olarak belediyeye verilmesi için
gerekli işlemleri tamamlayarak Maliye Bakanlığı’na bildirir, bu yerlerin terkin ve tescillerini
sağlar, diğer kamu tüzel kişi ve kurumlarına ait taşınmaz mallar için bedel tespit ederek bedel
karşılığı devirlerini takip eder, bunun için gerekli idari ve adli mercilere başvuruda
bulunulmasını sağlar.
ç) Emlak ve İstimlak Müdürlüğü, 5 yıllık İmar Programı ve İmar Planında Genel
Hizmet Alanı olarak ayrılan ve kamunun yararı için öncelikli olan gerçek ve tüzel kişilerin
mülkiyetindeki yerlerin 04/11/1983 tarihli 2942 sayılı Kamulaştırma Kanununa göre
kamulaştırılmasını sağlar.
d) Emlak ve İstimlak Müdürlüğü, İmar Planında Kamu Kurumlarına ayrılan alanda
kalan Belediyemize ait taşınmazların Belediyemiz Meclisince alınacak karar doğrultusunda
devir veya tahsis işlemlerini yapar. Diğer Kamu Kurumları adına kayıtlı olan taşınmazların,
İmar Planındaki amacına uygun olarak yasalar doğrultusunda Belediyemiz adına tahsis ve
devir işlemlerini yapar.
e) Emlak ve İstimlak Müdürlüğü, Belediyemiz mülkiyetinde bulunan ve Kamu
hizmetlerine tahsis edilmemiş hisseli ve müstakil parsellerin Belediyemiz Meclisince alınan
karar doğrultusunda 03/05/1985 tarihli 3194 sayılı İmar Kanunu ve 08/09/1983 tarihli 2886
sayılı Devlet İhale Yasasına göre satış işlemlerini yapar.
f) Emlak ve İstimlak Müdürlüğü, mülkiyeti Belediyemize ait olan yerlerin 08/09/1983
tarihli 2886 sayılı Devlet İhale Yasasına göre kiraya verilmesi ve Belediyemiz tarafından
kullanılmak üzere taşınmazların kiralama işlemlerini yapar.
g) Emlak ve İstimlak Müdürlüğü, Belediyeye ait taşınmazların satış, kat karşılığı veya
yap-işlet-devret usulü ile yapım, trampa, kira, mülkiyetin gayri ayni hak tesisi işlemlerini ve
Belediye lojman ve tesislerinin bakım ve onarımlarını yaptırarak, tahsis ve tahliyeleri ile ilgili
işlemlerin yürütülmesini sağlar.
ğ) Emlak ve İstimlak Müdürlüğü, konut, toplu konut yapmak, satmak, kiralamak, bu
amaçlarla arazi satın almak, trampa ve kamulaştırma yapmak; bu konuda ilgili diğer kamu
kurum kuruluşları ve bankalarla işbirliği yapmak ve gerektiğinde ortak projeler geliştirir.
Ödemiş Belediyesi Emlak ve İstimlak Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği 3/7
h) Emlak ve İstimlak Müdürlüğü, 24/02/1984 tarihli 2981 sayılı İmar Affı Kanununun
10. Maddesi kapsamında kalan gecekondu hak sahiplerine tapu tahsislerini yapar.
ı) Emlak ve İstimlak Müdürlüğü, 09/11/1983 tarihli 2946 sayılı Kamu Konutları
Kanunu ve ilgili yönetmelikler doğrultusunda Belediyemize ait taşınmazların tahsis
işlemlerini yapar.
i) Emlak ve İstimlak Müdürlüğü, Belediye sınırları içinde bulunan bina, arazi ve
arsalarla ilgili 29/07/1970 tarihli 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanunu ve 26/05/1981 tarihli
2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanununun Mükerrer 44. Maddesine göre ÇTV ile ilgili iş ve
işlemleri mevzuata uygun olarak yerine getirir.
j) Emlak ve İstimlak Müdürlüğü, iç ve dış yazışmalarını “Resmi Yazışmalarda
Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelikte” belirtilen kurallara göre yapar, takip
eder. Standart dosya planını uygular ve bu plana göre arşivletir.
k) Emlak ve İstimlak Müdürlüğü, 09/10/2003 tarihli 4982 sayılı Bilgi Edinme Kanunu
12.Maddesine göre ve 01/11/1984 tarihli 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair
Kanunun 7.Maddesi gereğince ilgili iş ve işlemler kapsamında; Müdürlüğe gelen yazı ve
dilekçeleri söz konusu kanunlarda belirtilen süreler içerisinde başvuru sahibine gönderilmek
üzere cevaplar.
l) Birim arşiv işlemlerini ilgili mevzuat hükümleri kapsamında yerine getirir.
m) 5393 sayılı Belediye Kanununun 42 inci maddesine istinaden hazırlanan Ödemiş
Belediye Başkanlığı İmza Yetkileri ve Yetki Devri Yönergesi hükümleri doğrultusunda işlem
yapılmasını sağlar.
n) Müdürlükte iç yönerge ile yürütülmesi gereken işler için iç yönerge hazırlar ve bu
yönergelerin Başkanlık Makamının onayını müteakiben yayımlamasını ve uygulanmasını
sağlar.
o) Müdürlüğün teklif bütçesini Performans Programına uygun olarak hazırlar.
Stratejik plana, yıllık performans programına ve müdürlük bütçesine uygun olarak
çalışmalarını yürütür.
ö) Ödemiş Belediyesi İç Kontrol Eylem Planındaki görev ve sorumlulukların yerine
getirilmesi için gerekli çalışmaları yapar.
p) Harcama yetkilisi olarak 10/12/2003 tarhli 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve
Kontrol Kanunu, 04/01/2002 tarihli 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 05/01/2002 tarihli 4735
sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ve ilgili diğer mevzuata dayanılarak müdürlüğün
ihtiyaçlarının temini, harcamaların gerçekleştirilmesi ve kontrolünü sağlar. 5018 Sayılı Mali
Kontrol Kanununa göre tüm taşınır işlemlerini yürütür.
r) Müdürlüğün yıllık faaliyet raporunun hazırlanmasını sağlar.
s) Müdürlüğe bağlı birimlerin tüm belediye ile koordineli biçimde çalışmalarını
sağlar.
ş) Ödemiş Belediyesi Performans Değerlendirme Kriterleri Uygulama Usul Ve
Esasları Hakkında Yönetmelik hükümleri kapsamında İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü
tarafından verilen personelin performans değerlendirmesine yönelik formu yasal süresi içinde
doldurur, kapalı zarfla İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne teslim eder.
t) Çalışanların iş koordinasyonunu ve motivasyonunu sağlar, birim içi çalışma akışını
kontrol eder.
Ödemiş Belediyesi Emlak ve İstimlak Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği 4/7
u) Müdürlük çalışanlarının hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını tespit eder, İnsan
Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü’ ne bildirir.
ü) İşyerlerinde işçi sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili tedbirleri mevzuatı çerçevesinde
alınması ve uygulanmasını sağlar.
v) Belediyemizce oluşturulan Entegre Kalite Yönetim Sistemi Kalite Yönetim
Temsilcisi aracılığı ile iyileştirme ve sürdürülebilirliği için standartlar ve kabullerin
getirdiği/getireceği politikalara uygun olarak iş ve işlemlerini yürütür.
(3) Müdürlük, bunlar dışında, Mevzuatın öngördüğü diğer görevleri ile Başkanlıkça
verilen görevleri mevzuat çerçevesinde gereken özen ve çabuklukla yapmak ve yürütmekle
sorumludur.
Müdürlük yetkisi
MADDE 8 - (1) Emlak ve İstimlak Müdürlüğü’nün yetkileri şunlardır.
a) Bu yönetmelikte sayılan görevleri ve 5393 sayılı Belediye Kanunu ve ilgili
mevzuata dayanarak Belediye Başkanınca kendisine verilen tüm görevleri kanunlar
çerçevesinde yapmak.
b) Müdürlüğün işlevlerine ilişkin görevlerin, Başkanlık Makamınca uygun görülen
programlar gereğince yürütülmesi için karar verme, tedbirler almak ve uygulatmak.
c) Müdürlüğün işlevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve
yetkilerin alınması için Başkanlık Makamına önerilerde bulunmak.
ç) Birimdeki tüm görevlilerin işlevleri itibariyle görev dağılımını yapmak.
d) Belediye Başkanı İmza Yetkileri ve Yetki Devri Yönergesi hükümlerine göre yetki
ve imza devri yapılan yazıları Belediye Başkanı adına imzalamak.
e) Müdürlük ile ilgili yazışmalarda 1.derece imza yetkisini kullanmak.
f) Müdürlüğüne bağlı kadro görevlerinin yerine getirilmesinde süreli ve ani
denetlemeler yapmak, rastlayacağı aksaklıkları gidermek.
g) Müdürlük emrinde görev yapan personele, ödül ve takdirname, yer değiştirme gibi
personel işlemleri için Başkanlık Makamına önerilerde bulunmak.
ğ) Sorumlu olduğu tüm görevlilerin yıllık izin kullanış zamanlarını tespit etmek.
h) Geçici süre görevde bulunamayacağı dönemlerde, müdürlüğe tayin şartlarını haiz
olan personelden birini müdürlüğe vekâlet etmek üzere belirlemek ve makamın onayına
sunmak.
ı) Müdürlüğünün faaliyet alanına giren konularda ilgili kişi, birim ve kuruluşlarla
haberleşmek.
i) Bütçe ödeneklerini kullanmak ve harcama talimatı vermek.
j) Gerçekleştirme görevlilerini belirlemek ve görevlendirmek.
k) Taşınır mal kayıt ve kontrol yetkililerini belirlemek ve görevlendirmek.
l) Yeni alt birimler kurma, alt birimleri ayırma ya da birleştirme, alt birimlerin
adlarını ve fonksiyonlarını değiştirme konusunu Başkanlık Makamına teklif etmek.
m) İdari ve teknik konularda talimatlar vermek, araştırma ve inceleme yapmak ve
yaptırmak.
n) Performans ölçümü ve istatistiki çalışma yapmak ve yaptırmak.
o) İş ve işlemleri kontrol etmek ve denetlemek, iş ve işlemlerle ilgili her türlü bilgi ve
belgeyi istemek.
Ödemiş Belediyesi Emlak ve İstimlak Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği 5/7
ö) Çalışma gurupları oluşturmak, görevlendirmeler yapmak.
p) Toplantı düzenlemek ve toplantıyı yönetmek.
r) Gerekli gördüğü konularda Hukuk İşleri Müdürlüğü’nden başkan yardımcısı ve
başkan onayıyla görüş sormak.
Müdürlüğün sorumluluğu
MADDE 9- (1) Emlak ve İstimlak Müdürlüğü, Belediye Başkanınca verilen ve
bu yönetmelikte tarif edilen görevler ile ilgili yasalarda belirtilen görevleri gereken özen ve
çabuklukla yapmak ve yürütmekle sorumludur.
Emlak ve İstimlak birim sorumlusunun görev, yetki ve sorumluluğu
MADDE 10- (1) Müdürlüğün görevleri başlıklı 7. Maddenin (c, ç, d, e, g, ğ, h, i)
fıkrasında belirtilen görevlerin tam ve zamanında yapılmasını takip eder ve müdürü
bilgilendirir.
(2) İşleri organize eder, personelin belirlenen ölçülerde çalışmasını ve yapılan görev
bölümünün işleyişini sağlar, meydana gelen aksaklıklar müdüre bildirir.
(3) Müdür tarafından verilen görevlerin yerine getirilmesini takip eder ve müdüre bilgi
verir.
(4) Yapılan tüm yazışmalarda müdürün paraf onayını alır.
(5) Büronun temizlik düzen ve çalışma huzurunu sağlar, olumsuzlukları müdüre
bildirir.
(6) Tapuda gerçekleşen alım-satım için rayiç bedel belirler.
(7) Vatandaşların yeşil kart için Belediyemize müracaatlarında kendi üzerlerine kayıtlı
her türlü menkul veya gayrı menkul araştırmalarını sağlıklı bir şekilde araştırıp duruma göre
tasdik işlemlerini yapar.
(8) Bürodaki tüm iş ve işlemlerin bu yönetmelik hükümleri ve ilgili yasal mevzuat
çerçevesinde eksiksiz, hatasız ve sağlıklı yürümesinden müdüre karşı yetkili ve sorumludur.
Kira ve Ecrimisil birim sorumlusunun görev, yetki ve sorumluluğu
MADDE 11- (1) Müdürlüğün görevleri başlıklı 7. Maddenin (c, ç, d, e, g, ğ, h, i)
fıkrasında belirtilen görevlerin dışında kalan fıkralarında belirtilen görevlerin tam ve
zamanında yapılmasını takip eder ve müdürü bilgilendirir.
(2) Emlak ve İstimlak Müdürü’nün kendilerine tevdi ettiği görevleri ilgili yasal
mevzuat çerçevesinde tam ve noksansız olarak zamanında yapmakla sorumludur.
Kayıt memurlarının görev ve sorumluluğu
MADDE 13- (1) Gelen ve giden evrakların dosyaların ve diğer belgelerin kayıt,
havale, zimmet ve dosyalama işlemlerini önceliklerine göre sıraya koyup kaydını yapar ve
yürütür. Demirbaşa kayıtlı eşyaları korur, yılsonu sayımını yapar. Kayıt memuru müdürlüğün
tüm yazılarını Standart Dosya Planına uygun olarak önceliklerine göre sıraya koyup yazar,
kaydederek örnek çıkarır. Muhasebe iş ve işlemlerini yürütür.
(2) Emlak ve İstimlak Müdürünün kendilerine tevdi ettiği görevleri ilgili yasal
mevzuat çerçevesinde tam ve noksansız olarak zamanında yapmakla sorumludur.
Genel sorumluluklar
MADDE 19- (1) Emlak ve İstimlak Müdürlüğünde çalışan tüm personel;
a) Tüm faaliyetlere ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, tebliğ, iş metotları ve
diğer ilgili mevzuata riayet eder.
Ödemiş Belediyesi Emlak ve İstimlak Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği 6/7
b) Müdürlüğün faaliyet alanına giren görevleri en kısa zamanda ve tam olarak yerine
getirir.
c) Ödemiş Belediyesi Etik İlke ve Kurallarına uygun davranışta bulunur.
ç) Hiç bir fark gözetmeden her vatandaşa eşit davranır.
d) Beceri ve mesleki bilgi açısından kendini geliştirir, bu amaçlı etkinliklere istekli
olarak katılır.
e) Bulunduğu pozisyonun gerektirdiği vasıfları kazanmak için gerekli çabayı ortaya
koyar.
f) İşbölümü esasları dahilinde, eş düzey ve diğer pozisyonlarla koordinasyon
içerisinde çalışır.
g) Verilen işi öngörülen bütçe sınırları içerisinde kalarak en az maliyetle yerine getirir.
ğ) Kendisinin verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini
devamlı artırır.
h) Faaliyeti için amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları eksiksiz
hazırlar.
ı) Verilen direktife uygun iş ve işlemleri gerçekleştirir.
i) Yaptığı işle ilgili evrak ve bilgileri sürekli kontrol eder.
j) Başkanlığa ilişkin bilgilerin dışarı sızmaması hususunda azami itinayı ve dikkati
gösterir, yaptıkları, yapacakları işleri gizli tutar, bu konuda yetkili ve ilgililerden başkasına
açıklamalarda bulunmaz.
k) Herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılan personel, korumak ve saklamakla
yükümlü olduğu evrak, malzeme ve demirbaşları sağlam ve eksiksiz teslim eder.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev ve Hizmetlerin İcrası
Görevin alınması
MADDE 20- (1) Müdürlüğün tüm personeline verilen belgeler, dosyalar ve tüm işler
elektronik ve/veya fiziksel ortamda kaydedilerek ilgilisine verilir.
Görevin planlanması
MADDE 21- (1) Müdürlükteki iş ve işlemler müdür tarafından düzenlenen plan
dâhilinde yürütülür.
Görevin yürütülmesi
MADDE 22- (1) Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa
ve yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
İşbirliği ve Koordinasyon
Müdürlük büroları arasında işbirliği ve koordinasyon
MADDE 23- (1) Müdürlük büroları arasındaki işbirliği ve koordinasyon müdür
tarafından sağlanır.
Ödemiş Belediyesi Emlak ve İstimlak Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği 7/7
(2) Müdürlüğün yazışmaları başkanın veya yetki verdiği başkan yardımcısının imzası
ile yürütülür. Müdürlüğün, belediyenin diğer birimleriyle olan yazışmaları müdürün imzası ile
de yürütülebilir. Belediye Başkanının İmza yetkisi devri hükümleri bu fıkradan istisnadır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Denetim
Denetim ve disiplin hükümleri
MADDE 24- (1) Müdür, tüm personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller
MADDE 25- (1) İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde ilgili mevzuata
uyulur.
Yönerge çıkarılması
MADDE 26- (1) Bu Yönetmelik hükümlerinin uygulanmasına ve dairenin yürüttüğü
görevlerin ayrıntılarına ilişkin olarak yönergeler çıkarmaya Başkanlık Makamı yetkilidir.
Yürürlük
MADDE 27- (1) Bu yönetmelik, Ödemiş Belediye Meclisinin kabulü ve 3011 sayılı
Resmi Gazetede Yayımlanacak Olan Yönetmelikler Hakkında Kanun hükümlerine göre
yapılacak ilanı ile yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 28- (1) Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı ve gözetiminde Emlak
ve İstimlak Müdürü yürütür.